Hoe zijn jullie gestart?
WeLikeToLove is eigenlijk per toeval ontstaan. Danny (één van de twee oprichters) was op zoek naar een leuke kaart voor zijn vriendin en kwam er achter dat er eigenlijk maar weinig minimalistische en mooie kaarten te vinden zijn. Zo is een gat in de markt ontdekt: hippe beschrijfbare kaartjes! Zo ontstond het idee (na een telefoontje naar Marloes, andere oprichter) om kaarten naar onze stijl te ontwerpen en deze te verkopen en zo was WeLikeToLove geboren!
Waar komt de bedrijfsnaam vandaan?
De naam zegt eigenlijk precies wat we willen doen met onze kaartjes: liefde geven! Wij vinden het een geweldig idee dat onze kaartjes de dag van de lievelingsmensen van onze klanten een stukje mooier maken. In de vorm van een gezellige verjaardagskaart, een leuk cadeautje voor een vriendin, of een handgeschreven kaartje om iemand een hart onder de riem te steken.
Waarom een fysieke kaart sturen anno 2023?
Een geschreven kaartje met eigen handschrift is toch véél leuker, persoonlijker en gezelliger dan een getypte tekst? Vinden wij in ieder geval wel! Daarnaast zijn onze kaartjes handig om bij een cadeautje te geven of om áls cadeautje te geven. Wij hebben namelijk ook producten zoals mijlpaalkaartjes voor de zwangerschap of het eerste jaar van een baby. Verder verkopen we babyshower invulkaartjes en uitnodigingen voor kinderfeestjes. Daarbij zijn fysieke kaarten sowieso een must.
Zijn alle kaarten van WeLikeToLove duurzaam?
Onze kaarten zijn allemaal op duurzaam papier geprint. Ze hebben allemaal het FSC keurmerk. Daarnaast werken we met gerecyclede enveloppen en gebruiken we zo min mogelijk plastic in onze verpakkingen. We gebruiken bewust geen jaartallen op (bijvoorbeeld) onze kerstkaarten, zodat we niks weg hoeven te gooien wat in dat jaar niet verkocht wordt. Lief voor mens en milieu dus!
Wat zijn de aankomende trends in kaarten?
Wij denken dat het minimalistische voor nu nog zeker blijft bestaan als trend in de ontwerpen, in ieder geval zeker in de designs van onze producten. Zachte kleuren en rustige ontwerpen. Daarnaast zijn leuke teksten een belangrijke trend, teksten die soms net even anders mogen zijn. Voor ons is verder de lieve en positieve vibe in onze producten altijd het belangrijkst.
De tijd van een hele sombere rouwkaart is wat ons betreft voorbij. Daarnaast speelt bij wenskaarten duurzaamheid een steeds grotere rol.
Welke tip willen jullie geven aan de ondernemers om ze te helpen bij het onderscheiden van hun zaak?
Ga voor producten waar je zelf ook blij van zou worden om te kopen of te krijgen. Op die manier komt je eigen smaak en stijl in je assortiment en kun je met een goed gevoel de artikelen aanprijzen en verkopen.
Neem alvast een kijkje op het online bedrijfsprofiel van het bedrijf, ontdek alvast verschillende leuke collecties en vergeet niet het standnummer te noteren voor je bezoek aan Trendz voorjaar!