Vandaag lichten wij The Big Gifts uit een echt familiebedrijf. Hieronder kun je het interview lezen over deze groothandel in cadeauartikelen en verpakkingen.
Kort over The Big Gifts:
“The Big Gifts is een echt familiebedrijf. Moeder en twee dochters werken met elkaar in het bedrijf. Iedereen heeft zijn eigen taken en met elkaar vormen wij een dreamteam. Wij ontwerpen, bedenken en maken onze producten zelf. Zo houdt Lisa zich bezig met de administratieve taken en alles daarom heen inclusief het beheer van de website. Julia is onze styliste en bedenkt de prints en ontwerpt heel veel zelf. Ook verzorgt Julia de sfeerfoto’s. Ik, Simone doe van alles en nog wat. Van administratie, teksten schrijven voor de website en het schrijven van Blogs.”
Inderdaad, echt een familiebedrijf! Hoe is het bedrijf ontstaan?
“Lisa heeft jarenlang zelf een winkel gehad in cadeau artikelen, baby en woondecoratie. Lisa miste cadeaus voor mannen. Zag dat klanten opzoek zijn naar cadeautjes met “cadeau” prijzen. En klanten wilden graag een leuk pakket geven en zochten cadeaus die ze met elkaar konden combineren.
Met dit allemaal in ons hoofd zijn wij gaan brainstormen over producten en zo is de groothandel ontstaan. Wij hebben bijvoorbeeld wijn en doosjes om je eigen mini high wine te maken met dezelfde print wat leuk te combineren is. En hebben wij cadeaus die prijstechnisch gezien cadeau prijzen zijn.”
Jullie hebben een nieuwe collectie gelanceerd. Hoe ziet deze collectie eruit en wat kunnen we verwachten?
“De winkeliers kunnen buiten onze vertrouwde cadeau-, bier- en wijncollectie home-, tuin- en baby- en complete cadeau pakketten verwachten. Vier nieuwe collectie lijnen erbij die volgens de trend en de kleuren van 2021 zoals nude, beige, crème, terra, camel en licht grijs gemaakt zijn. Wij zijn out of the box gegaan.”
Wat maakt jullie anders?
“Door de winkel kennen wij alle ins en outs en weten wij waar winkeliers tegenaan lopen. Daarom bieden wij persoonlijke aandacht en ondersteunen wij in het verkoopproces van onze producten. Wij geven tips en tricks om de producten mooi te presenteren en de belevenis van de klant te vergroten. Wij hebben ook een showroom die dagelijks bezocht wordt.”
Jullie hebben zoveel producten die steeds anders (moeten) zijn. Waar komt de creativiteit vandaan en hoe verloopt zo’n proces?
“Wij brainstormen heel vaak met een grotere groep mensen over nieuwe producten. Bijvoorbeeld als we gaan varen met het gezin en vrienden. Of als we op vakantie zijn. Dan gooien wij wat ideeën op en komt er vanzelf een “discussie” opgang en het grappig is door zoveel verschillende gedachtes komen de mooiste producten tot stand. Vervolgens gaan wij dat met zijn drieën uitwerken, de verpakking, uiterlijk, design en vragen we offertes aan. En uiteindelijk staat het product er.”
Het viel mij op dat jullie altijd heel goed inspelen op inhakers zoals de campagne “aandacht voor elkaar”.
“Wij houden goed het nieuws in de gaten. Dan kunnen wij inspringen op wat er leeft en speelt in de wereld. Ook houden wij via internet bij wanneer de dag van de zorg is etc.'”
Hoe kijken jullie terug op de Trendz najaar?
“Wij kijken terug op een goed georganiseerde beurs. Alles was tot in de puntjes geregeld. De beurs kon echt verantwoord bezocht worden er was overal aan gedacht.”
Waarom moet de bezoekers zeker even jullie stand bezoeken tijdens Trendz najaar?
“Uiteraard om onze nieuwe zeer uitgebreide collectie te bezichtigen en te zien wat wij al aan producten hebben neergezet. Waarschijnlijk hebben wij met de beurs in augustus nog meer nieuwe artikelen.”
Wil jij nu al meer lezen over The Big Gifts en hun leuke producten? Bekijk deze pagina.