Vandaag lichten we onze exposant Geven is leuker uit. Onlangs spraken we de groothandel in gifts en vertelde zij over het ontstaan, de gedachten achter hun producten, en wat voor hen duurzaamheid betekent.
“Geven is leuker is een inkoopplatform met toffe merken, eerlijke & originele cadeaus voor in winkels, conceptstores & webshops. Wij willen met ons platform jou graag helpen in de zoektocht naar iets nieuws. Regelmatig voegen wij dan ook nieuwe merken en producten toe aan onze B2B-shop. Daarnaast gaat 10% van onze opbrengst naar een aantal hoopvolle projecten in binnen- en buitenland. Dit is waar wij op zijn gebaseerd en hier wijken wij niet van af.”
“Geven is leuker begon ooit met verveelde ‘thuis-moeder’ Mascha en Ilse, een eigenaresse van een reclamebureau met een dikke vette burn-out. Als uitgangspunt gingen de twee wandelen en al wandelend bespraken de vrouwen lief en leed, maar deelden ook hun toekomstdromen met elkaar. Daaruit bleek dat deze dromen niet eens zo ver uit elkaar lagen! De eigenschappen creativiteit, bewogenheid en ondernemersdrang werden gebundeld en daar kwam het mooie project ‘HopeMade’ uit voort.
“HopeMade is een project waar werkgelegenheid werd gecreëerd in armoedegebieden. En hetgeen wat daar geproduceerd werd verkochten ze in Nederland.”
“De dames leerden na een lang en intensief project dat productie vaak pas loont als er massa gedraaid wordt. En die massa kregen ze op deze manier helaas niet aan de man. Er moest nog meer gebeuren en dat werd uiteindelijk het bedrijf in relatiegeschenken; Flessenwerk. Dit werkte en groeide ontzettend goed! Versterking kwam in de vorm van een derde persoon (Roland) en uiteindelijk vormden ze met zijn drieën een geweldig team.”
“Flessenwerk kwam in een rustig vaarwater te liggen. Maar wat ga je doen als creativiteit, bewogenheid en ondernemingsdrang in het takenpakket zit? Dan ga je golven maken! Zo verzon het team nog een aantal andere merken, maar daardoor dekte de naam ‘Flessenwerk’ de lading niet meer. Toen is ‘Geven is leuker’ geboren. Met dit bedrijf bedenken we leuke cadeau-concepten met en voor producenten.”
“We voeren binnen ‘Geven is leuker’ dus verschillende merken. Ieder merk heeft ook zijn eigen productlijn, stijl en kleurstelling. Per merk dus een compleet andere uitstraling, verschillende doelgroepen, maar wel alles gericht op cadeautjes! Tijdens Trendz Najaar zullen wij nog een aantal nieuwe merken introduceren: Painting Presents, een verzorgingslijn en een borrellijn, en Giving Natural, een merk dat bestaat uit een tal van natuurlijke producten. Het is dus zeker de moeite waard om als eigenaar van een cadeauwinkel (of cadeauhoek), conceptstore, webwinkel of winkel in relatiegeschenken onze stand te bezoeken.”
“Onze cadeaus zijn eerlijk & origineel en zijn dat altijd gebleven. Een jaar of 7 geleden begonnen wij met ‘HopeMade’ en de producten die we destijds lieten produceren, werden gemaakt door mensen die het inkomen dat ze daarmee verdienden, keihard nodig hadden voor hun basisbehoefte. Toen wij begonnen met ‘Flessenwerk c.q., Geven is leuker, hebben wij met onszelf afgesproken dat de producten die wij op de markt brengen, altijd onder goede omstandigheden worden geproduceerd.”
“Duurzaamheid staat voor ons dan ook voor duurzame relaties. Een product kan nog zo co2 neutraal geproduceerd zijn, maar als degene die het maakt zwaar onderbetaald wordt, is er niks duurzaam aan heel het product! De ander behandelen zoals je zelf ook graag behandeld zou willen worden. Én als dat je streven is ga je vanzelf wel goed met het milieu om, want je wilt toch niet dat die ándere straks in jouw rotzooi zit. Wij willen er naar toe werken, dat we in de toekomst over ieder product met zekerheid kunnen zeggen dat het; 100% menswaardig geproduceerd is!”
“We hopen nog heel lang en gelukkig te ondernemen.”