Uitgelicht: Bruisballen.nl

Welkom in de wereld van Bruisballen.nl, waar passie voor luxe badproducten samenkomt met duurzaamheid en creativiteit. Van mini bruisballen die perfect zijn voor kinderen, tot custom made creaties voor speciale evenementen zoals het EK, elk product wordt met zorg en liefde gemaakt. Ontdek hoe Kim en haar team blijven innoveren en groeien. Lees de blog en kom aan de hand van de foto’s stap voor stap meer te weten over het proces. Onderaan de blog vind je ook een toffe video!

Wat heeft jullie geïnspireerd om te beginnen met Bruisballen.nl?

Ik, Kim, heb al jarenlang een passie voor luxe badproducten en bruisballen en heb daardoor veel uitgeprobeerd. Op den duur merkte ik dat ik liever producten gebruikte zonder rommel en Sodium lauryl sulfate (SLS), omdat dit beter is voor het lichaam. Hierdoor ben ik gaan onderzoeken wat de beste ingrediënten zijn om een bruisbal mee te maken. Zo kwam ik onder andere uit op Epsomzout, en ben dat verder gaan ontwikkelen en testen. Tot op de dag van vandaag gebruik ik ze zelf en mag ik ze nu aan iedereen verkopen, zowel in Nederland als in België!

Wat vind je het leukst aan het met de hand maken van de bruisballen?

Allereerst was het natuurlijk erg leuk om verschillende variaties van bruisballen te testen om de beste formule te vinden. Het gaat hierbij om de geur, kleur en het gewicht van een bruisbal of bruishart. Ook de custom made aanvragen vind ik altijd heel leuk om uit te werken. Meedenken over de perfecte mal, en bijpassende geuren en kleuren produceren, vind ik het leukste. Ik verwerk alles handmatig om zo uniek te blijven in wat ik de klant te bieden heb. Dat is écht de kracht van bruisballen.nl. mal te creëren, bijpassende geuren en kleuren te produceren vind ik het leukste. Ik verwerk alles handmatig om zo uniek te blijven in wat ik de klant te bieden heb, dat is écht de kracht van bruisballen.nl.

Kun je ons iets vertellen over het creatieve proces achter het ontwerpen van een nieuwe bruisbal?

Het begint vaak bij een idee dat we zien. Dit delen we met elkaar en daarna werk ik bepaalde ideeën uit. Soms zijn er speciale evenementen, zoals het EK, waarbij mijn brein meteen denkt: hier kan ik wat mee! Ik vond een mal van een voetbal die we eerder al eens hadden laten maken, koos een passende kleur (natuurlijk oranje) en een geur (sinaasappel). Zo ontstond de EK Bruisbal. Over de naam hoefde ik niet lang na te denken: je wilt iets herkenbaars hebben van het evenement en duidelijkheid over het product. Na een test thuis, zet ik het online in de webshop.

Wat kunnen de bezoekers van jullie verwachten op Trendz Najaar?

Martin merkte tijdens de vorige Trendz dat winkeliers op zoek waren naar displays om de bruisballen of hartjes in te presenteren. Hier hebben we meteen op ingespeeld en nemen een grote collectie mee die gericht is op winkelverkoop in mooie displays! Als inkoper kun je zelf het assortiment samenstellen, of wij kunnen ondersteunen bij het maken van een passende keuze, omdat we al jaren weten wat wel en niet verkoopt in verschillende winkels.

Op welke manier draagt Bruisballen.nl bij aan duurzaamheid?

In de ontwikkelingsfase heb ik er bewust voor gekozen om bruisballen te maken van 100% natuurlijke ingrediënten. De bruisballen worden daarna verpakt in cellofaan om te voorkomen dat ze ongewenste kleuren of geuren overnemen. In deze tijd is plastic niet meer gewenst, dus zijn we snel overgestapt naar deze milieuvriendelijke variant. We kopen graag groot in om te besparen op zendingen en proberen ingrediënten uit de buurt te halen. Tot slot zijn we pas geleden overgestapt naar een volledig duurzaam pand.

Wat is de bestselling bruisbal en waarom?

Hoewel je misschien een heel speciaal product zou verwachten, zijn de meest verkochte bruisballen eigenlijk de mini bruisballen. Ze zijn er in veel verschillende geuren, perfect voor in bad met kinderen of voor een voetenbad.

Wat zijn jullie groeiambities voor de komende jaren?

Inmiddels draait de webshop goed. Vier jaar geleden hebben we de webshop uitgebreid met een groothandel, waardoor we nu ook kunnen leveren aan de hotellerie en retailers in de persoonlijke verzorgingsbranche. We willen hier zeker nog in uitbreiden en zijn begin dit jaar begonnen met het uitbreiden van onze offline verkooppunten. Hier gaan we de komende tijd druk mee verder!

Trendz najaar 25, 26 & 27 augustus 2024 registreer je nu gratis!

Scroll naar top