House of Products was aanwezig tijdens Trendz najaar en zal ook haar nieuwe assortiment laten zien tijdens Trendz voorjaar. House of Products is dé leverancier van wrapping, stationery & gifts! We spraken Marjolijn, Creatief Directeur van House of Products, hieronder vertelt ze welke trends ze zien en wat je in hun stand kan verwachten tijdens de vakbeurs op 10, 11 en 12 januari 2021.
Wat zijn de trends voor het voorjaar?
“Voor ons is het belangrijk dat we kleuren gebruiken die naast trendvol, ook goed werken in combinatie met de andere kleuren uit het pallet. Zo bestaat ons pallet natuurlijk altijd uit basiskleuren zoals grijs- en beige-tinten, die we aanvullen met seizoen kleuren zoals een geel, oranje of een trendkleur zoals lila. Roze en blauw zitten eigenlijk altijd in ons pallet, maar ook die bekijken we voor elke collectie opnieuw. Waar de roze en blauw 2 jaar geleden veel frisser en uitgesproken waren, is de huidige roze en blauw veel meer ingetogen.”
Welke kleur is jullie steunpilaar die met alle andere kleuren matcht?
“De kleur warm grey, een soort lichte taupe die een goede vertegenwoordiger is voor de aardse tinten die we op dit moment allemaal omarmen. Deze stijl van aardse kleuren werken goed in combinatie met natuurlijke materialen die een matte uitstraling hebben. Dus denk in ons geval aan uncoated stugger papier. Qua vormen vind ik dat alles kan in 2021. Voor ons gaat het vaker om een stijlgroep. Zet je een aantal bloemen dessins liever op aardse en fadedtinten, waar je een kinderdessin meer uitgesproken maakt en ondersteunt met een simpel streep dessin in een mooie okergeel, warme rood en blauw. Dus bloemen, strepen, stippen, dieren en gekke kinderfiguurtjes komen allemaal voorbij in het voorjaar.
Jullie vinden duurzaamheid belangrijk, kun je daar wat meer over vertellen?
“Vanuit House of Products hebben wij een serieuze intrinsieke behoefte om onze collectie en ons ondernemen dagelijks zo duurzaam mogelijk te maken. Dit is nodig, dit voelt goed en dit is wat je moet doen als ondernemer anno 2020/2021. Ik denk dat het niet meer van deze tijd is om niet duurzaam te ondernemen, in deze tijd kan je eigenlijk niet zonder.
Ik snap dat het meer tijd en intelligentie vraagt van de onderneming. Elk nieuw product binnen onze collectie, gaat pas in productie als we een leverancier hebben gevonden die het op de beste, schoonste en meest duurzame manier kan produceren. Anders wachten we of gaan we op zoek naar een alternatief. Dit kan voor een rem in uitbreiding van de collectie en groei van je onderneming zorgen, dat weten we. Maar je doet het goed of niet, en je moet trouw zijn aan je eerder gemaakte keuze dus zo duurzaam mogelijk ondernemen.”
Maar hoe ondernemen wij dan duurzaam?
“Wij zijn een FSC-gecertificeerd bedrijf. We produceren zoveel mogelijk in Europa en zeker ook in Nederland. We zijn partner van Trees for all. We kiezen 2 keer per jaar een stichting uit, de omzet afkomstig uit een door ons geselecteerd inpakdessin koppelen we hieraan. Denk aan een walvissen dessin, de opbrengsten hiervan hebben we aan het WWF gedoneerd. We verpakken en versturen alleen maar in FSC-dozen. We combineren orders zodat onze vervoerder maar 1 keer hoeft te rijden. We kiezen voor afbreekbaar plastic bij producten waar we niet anders kunnen kiezen dan een transparante verpakking. En zo zijn er nog tal van activiteiten die we op dagelijkse basis blijven supporten. Een flinke klus, maar ook erg interessant en maakt het werk erg dynamisch. We zijn immers ook trots op waar we nu staan en we krijgen uit de markt ook steeds een vraag over onze duurzame aanpak en merken dat winkeliers/ bedrijven hier steeds vaker om vragen. Er is dus wel degelijk een verandering gaande.”
Onderstaande producten zijn onderdeel van het vaste assortiment. Wil jij weten hoe de voorjaarscollectie er uit gaat zien? Bezoek House of Products in hun stand tijdens de beurs.
Welk item is jullie eyecatcher voor het voorjaar?
“Wij komen elk jaar met een steeds grotere collectie. Het verrassen zit met name in de nieuwe dessins en aanverwante producten. Een specifiek product vind ik lastig nu al te benoemen. Ja, er is in het voorjaar weer een flinke uitbreiding van ons assortiment. Dus kom langs op Trendz om dit te bekijken.”
Hoe kijken jullie terug op Trendz najaar?
“Een vreemde situatie natuurlijk, maar vanuit Trendz zijn de RIVM-richtlijnen zeer correct opgevolgd. Uiteraard met minder stands en bezoekers, maar voor ons een goede beurs geweest. Niet in verhouding met wat we gewend waren qua omzet, maar we hebben daarentegen wel meer nieuwe klanten mogen verwelkomen.”
Waarom moeten bezoekers naar Trendz komen en jouw stand bezoeken en wat kunnen ze verwachten in jullie stand?
“Wij gaan de bezoekers weer verrassen met een mooie voorjaars-en zomercollectie van inpakpapier en alles wat er in die wereld bij komt kijken. Vernieuwingen, verbeteringen en uitbreidingen zal ook nu weer veel nieuwe en bestaande klanten aanspreken. En uiteraard tegen de beste prijzen, kwaliteit, service en duurzaam.”