Ik neem plaats aan een gezellig tafeltje in een koffietentje. De telefoon gaat over. Ik moet bekennen dat ik me pas kort geleden heb verdiept in de nieuwe collectie van Rogon. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat ze precies laten zien op de voorjaarseditie van Trendz. Er wordt opgenomen, zo te horen zijn mijn gesprekspartners enthousiast en klaar om me alles te vertellen.
‘Wat leuk dat wij weer op Trendz staan! Wat wil je allemaal weten over Rogon?’ Opent Bret het telefoongesprek enthousiast.
Nou, Trendz is natuurlijk het moment om inspiratie op te doen en producten te scoren voor bezoekers, maar waar halen jullie inspiratie uit voor het ontwerpen van een nieuwe collectie?
Mandy vertelt dat ze een Trendwatcher hebben. ‘Dit is iemand die het hele jaar door jaagt op de nieuwste trends, van de catwalk tot aan architectuur. Overal halen zij inspiratie uit voor nieuwe producten.’
Wat een leuk beroep. Hoe uit deze inspiratie zich in jullie nieuwe collecties?
‘Als alle inspiratie is opgedaan, creëert onze trendwatcher een presentatie waarin alle ideeën worden gepresenteerd. Er wordt dan o.a. gekeken naar kleurpaletten, nieuwe technieken en trends die spelen om een compleet plaatje te vormen. Hieruit ontstaan dan uiteindelijk onze nieuwe collecties.’ Aldus Bret.
Wat is een populaire trend waar jullie goed op inspelen?
‘Een trend die bijvoorbeeld steeds groter en belangrijker wordt is duurzaamheid. Daarom hebben wij de ‘Eco Line’ collectie ontworpen. Deze collectie is een prachtige selectie van Global Recycled Standard (GRS) gecertificeerde kussenhoezen en plaids die een positieve impact hebben op de wereld. Deze producten zijn gemaakt van gerecyclede materialen die milieuvriendelijk zijn geproduceerd. Zo maak je een verantwoorde keuze voor je eigen huis, maar steun je ook de inspanningen om het klimaat te beschermen.’
En wat kunnen bezoekers nog meer verwachten van jullie presentatie op Trendz?
‘Bezoekers kunnen een overvloed aan vernieuwing verwachten, een combinatie van basis trends en nieuwe kleuren. Zo presenteren we groentinten, waarmee je buiten naar binnen haalt. Een trend waar menig dol op is. We introduceren ook een nieuwe collectie binnen ons high-end merk ‘Hoii’. Verder zullen er een à twee nieuwe thema’s zijn met pantone kleuren en nieuwe weeftechnieken die resulteren in prachtige producten.’
‘En vergeet de outdoor collectie niet, die is ook flink uitgebreid,’ vult Mandy aan. ‘Bovendien kunnen bezoekers leuke beursacties en presentjes verwachten…Maar wat precies laten we nog even in het midden!’
Vol energie hang ik de telefoon op. Ik kijk nu al uit naar Rogon op Trendz.